Algemene technische info 1e en 2e type:
controleren |
-
motoroliepeilen bij koude motor, moet tussen L(ow) en H(igh)
staan. - transmissie M/T (manual transmission: handgeschakeld), niveau peilen bij koude motor/bak. Niveau moet gelijk zijn aan onderzijde vulplug. - transmissie A/T (AUTOMAAT), niveau peilen bij warme bak en draaiende motor !!! Wanneer vloeistof erg donker is (normaal licht rood van kleur) of verbrand ruikt ben je mogelijk toe aan een revisie. - alle vacuümslangen op scheurtjes, ouderdom (keihard), beschadigingen, slangklemmen. - alle waterslangen op scheurtjes, ouderdom (keihard), beschadigingen, slangklemmen. - alle brandstofslangen op scheurtjes, ouderdom (keihard), beschadigingen, slangklemmen, injectoren en vulpijp. - bandenspanning en toestand van banden. - stuurbekrachtigingvloeistof met koude motor, stuur recht uit. bij alle peilingen: auto moet op gelijkmatige ondergrond staan |
||||||||||||
intervallen: | -
distributieriem: elke 100.000km - motorolie: elke 10.000km of om de 6maand (wat het eerste komt) - motorolie bij TURBO: elke 5.000km of 6maand - motoroliefilter: elke 10.000km, bij korte eindjes rijden, stadrijden, en rijden in veel stoffige/zanderige omgeving dan elke 5000km olie en filter vervangen! - antivries koeling: elke 40.000km of 24 maanden - koelvloeistof: elke 10.000km - brandstoffilter: elke 40.000km - luchtfilter: elke 40.000km, in stoffige omgeving elke 20.000km - remvloeistof: elke 40.000km - bougies: elke 20.000km
|
||||||||||||
inhoudsmaten: |
-
tank: 72,77 liter - koelvloeistof: tussen 11 en 11,8 liter - motorolie: tussen 3,6 en 4,0 liter - transmissie M/T: +/- 1,9 tot +/-2,4 liter - transmissie A/T (AUTOMAAT): 7,0 liter ATF. - differentieel: 1,8 - 2,0 liter - stuurbekrachtiging: 0,9 liter ATF - airco: 1,0 kg |
||||||||||||
aanbevolen benzine | boven octaan 97 (RON), (95 kan prima als je de ZX niet belast) | ||||||||||||
aanbevolen motorolie: |
meestal 15W40 non-turbo: API SF Turbo: API SF/CC OF SF/CD |
||||||||||||
aanbevolen versnellingsbakolie: |
non-turbo:
75W-90 API GL-4 Turbo: SAE 80W-90 API GL-4 |
||||||||||||
aanbevolen automaatbakolie en stuurbekrachtigingolie: | type dexron of ATF | ||||||||||||
aanbevolen differentieelolie: | API
GL-5 met L(imited)S(lip)D(ifferential): API GL-5 en SAE 80W90 |
||||||||||||
aanbevolen rem- en koppelingvloeistof: | DOT 3 | ||||||||||||
velgmaten: |
Non-Turbo: 6 1/2 JJ 15
inch Turbo: 7 JJ 16 inch |
||||||||||||
bandenmaten: |
Non-Turbo:
rondom 215/60 VR15 Turbo: voor: 205/55 VR16 en achter: 225/50 VR16, LET OP: '87-'89 Turbo model heeft rondom 225/50 VR16 |
||||||||||||
84-85 non-turbo,
gepoedercoat, origineel zijn ze gepolijst... (Europees is 5 gaats!) |
|||||||||||||
84 Anniversary | |||||||||||||
87-89 non-turbo zilvergrijs |
|||||||||||||
87-89 Turbo donkergrijs |
|||||||||||||
88 Shiro Special wit |
|||||||||||||
compressie |
Non-turbo: 173Psi, minimum is: 128Psi Turbo is: 165Psi, ('88 en later: 169Psi), minimum is 121Psi. ('88 en later:125Psi) Van Bar naar Psi is x14,2 (bijv.b:12Bar is 173Psi). |
||||||||||||
ontsteking | |||||||||||||
wieluitlijning '84-'87:
|
camber: -35'
- 55' aantal waardes zijn niet verstelbaar en ingesteld door de fabriek. Zie techniek voor meer info. |
||||||||||||
wieluitlijning '87-'89: |
camber: -35'
to 55' aantal waardes zijn niet verstelbaar en ingesteld door de fabriek. Zie techniek voor meer info. |