ACHTERAS/ACHTERWIELOPHANGING

 

bekijk alle onderstaande links, heel informatief!

 

http://thumper300zx.com/fixes/crossmemberbushings/crossmemberbushings.htm

http://300zx.tombeauchamp.com/06_04_1-15_rear_susp_overhaul.shtml

http://www.garymolitor.com/300zx/rear_subframe/rear_sub_frame.htm

http://thumper300zx.com/fixes/crossmemberbushings/crossmemberbushings.htm

 

LEES EERST VOORDAT JE BEGINT! Hier wat foto's van hoe wij het hebben gedaan. LET OP: het nieuwe rubber komt er iets gedraaid in (zie scans van de manuals hieronder RA-17) en de auto dient uitgelijnd te worden na vervanging van de rubbers. Plan een dag uit dan lukt het wel.

Benodigdheden: Hefbrug, pers, gereedschap, krik, bokjes, twee rechterhanden extra, flinke ijzeren buis en veel koffie.

Demonteer handremkabels en stabilisatorstang.

merk de verstelbare conische bouten in de achteras/wielophanging, liefst even krassen, stift blijft niet goed zitten.

Demonteer achteras-, wielophanging-,differentieelbouten

Wij hebben de veren en schokdempers laten zitten.

De complete achteras pak je er vrij gemakkelijk tussenweg, de rubbers vallen er al uit. We hebben het differentieel opgebokt.

 

Achter de grote pen van de achteras zit een rubber van de afvoer van de T-bar panelen. Nu je er lekker bij kunt gelijk kijken of dit nog allemaal netjes is, eventueel vervangen, doorblazen. Op deze hoek van de dorpel roest een ZX graag, waarschijnlijk vanwege die afvoer in de dorpel. Houd de dorpel in de gaten en desnoods herstel je de dorpel.

Het rubber zit er niet recht in maar iets gedraaid, wij hebben het afgetekend.

Inpersen