Middels onderstaande foto-links kun je de uitgevoerde werkzaamheden bekijken.

 

Foto's 1    Foto's 2    Foto's 3    Foto's 4    Foto's 5    Foto's 6    Foto's 7     Foto's 8 

+/- 2003
Na de ZX voor een groot deel gestript te hebben en de nodige onderdelen, schoongemaakt, ontvet en voorzien van een fris kleurtje, liepen de werkzaamheden vast door allerlei omstandigheden. Er werd dus besloten om een andere aanpak toe te passen.

                                                                               

+/- 2004
De ZX stond in het Brabantse land, bij een zeer handig mannetje. De ZX is door een team van fantastische mannen aldaar verder ontdaan van tectyl, de roest is op alle mogelijke plekken verwijderd door te schuren en verder te behandelen of door de haakse slijper erin te zetten! Nieuwe plaatjes zijn op maat gemaakt en door een geweldige kerel er weer ingelast, deze beste man heeft er 27 uren van bloed, zweet en tranen ingestoken!!! Na het laswerk heeft het handige Brabantse mannetje alles afgeslepen en zinkprimer aangebracht, daarna zijn de naden afgekit en is er tectyl aangebracht.

                                       

+/- 2005
De ZX kan sinds februari rollen, de achteras en vooras zitten er al weer onder. De ZX zal weer zijn mooie blauwe kleur krijgen die het nu al heeft, na diverse kleurkaartjes bekeken te hebben is ook de goede kleur gekozen!! Er is zoveel mogelijk gedemonteerd om het de spuiter zo makkelijk mogelijk te maken en om alles zo goed mogelijk gespoten te kunnen krijgen. Na veel tijd verdaan te hebben aan een spuiter, (kon geen beloftes waarmaken), in het zuiden staat de ZX weer in Drenthe, hopelijk kan deze man mijn ideaal (toch nog op 20 augustus aanwezig zijn bij het 20 jarig clubjubileum), wel waar maken en beter nog: er een plaatje van maken!!! Na het spuitwerk, wat verwacht wordt begin juli klaar te zijn(...), wordt de ZX weer ingeleverd.

                                   

Motorblok, versnellingsbak, cardanas, remleidingen, ruiten, interieur en andere delen die dan nog op of aan de ZX gemonteerd moeten worden zullen daarna gebeuren. Deze afbouwfase zal z.s.m. worden uitgevoerd nadat de spuiter zijn werk heeft geklaard. Ook moet de ZX uitgelijnd worden en de wielen gebalanceerd, etc.

                                                                               

Dan volgt de APK. Hopelijk hoeven we geen lagers, rubbers en andere ongein te vervangen.

 

In de verfraaiingfase willen we cruise control, originele radio, dubbele achterlichten, lichtbalk over de achterkant en deuropener in-, en/of opbouwen. Inmiddels zijn de dubbele achterlichten, lichtbalk en electr deuropener gerealiseerd. Originele radio ligt op de plank daar staat ie t beste, cruise control is uitgesteld.

En dan, als dat allemaal zover is, gaan we naar het TT-circuit in Assen waar het 20-jarig jubileum van de Z/ZX Club Holland wordt gehouden (19 t/m 21 augustus 2005). Dan mag iedereen genieten van dit geweldige stuk vakmanschap ;) Wat ik in elk geval wel gedaan heb.

2006:
ZX voor de 2e maal gespoten, daar de dorpels waren vergeten.

2007:
Originele bouten achteras geplaatst.

2008:
Delen van interieur omgeruild voor mooiere exemplaren.

Planning 2009:
Originele stuurhuis reviseren en terug plaatsen, uitlijnen, hemel opnieuw laten bekleden.